هدف این مقاله مقایسه وجوه ارتباطی تلمیح در متون غنایی(غزلیات سعدی) و تعلیمی(بوستان) بهمنظور بررسی الزامات هنجارهای ادبی و ژانری حاکم بر متون ادبی با رویکردی ساختاری است. با اینکه مؤلف این دو متن، ذهنیتی واحد دارد و از تلمیحات مشترکی استفاده کرده، اصول ژانری، باعث تغییراتی در کارکردهای ارتباطی آنها شده است. گرایش متون غنایی به تلمیحات عاطفی در برابر برجستگی تلمیحات ترغیبی در متون تعلیمی، تلمیحات مؤلفمحور در متون غنایی در مقابل تلمیحات مخاطبمحور در متون تعلیمی، جهتگیری تلمیحات غنایی به سمت قطب استعاری زبان بر خلاف برجستگی قطب مجازی تلمیحات در متون تعلیمی از مهمترین پیامدهای تأثیر قواعد ژانری بر کارکردهای ارتباطی تلمیح در آثار غنایی و تعلیمی سعدی است.
اکبری زاده,محسن و دهرامی,مهدی . (1401). مقایسه کارکردهای ارتباطی تلمیح در متون غنایی و تعلیمی(با تکیه بر آثار سعدی). پژوهشهای ادبی, 19(75), 9-30. doi: 2634.19.75.1
MLA
اکبری زاده,محسن , و دهرامی,مهدی . "مقایسه کارکردهای ارتباطی تلمیح در متون غنایی و تعلیمی(با تکیه بر آثار سعدی)", پژوهشهای ادبی, 19, 75, 1401, 9-30. doi: 2634.19.75.1
HARVARD
اکبری زاده,محسن,دهرامی,مهدی. (1401). 'مقایسه کارکردهای ارتباطی تلمیح در متون غنایی و تعلیمی(با تکیه بر آثار سعدی)', پژوهشهای ادبی, 19(75), pp. 9-30. doi: 2634.19.75.1
CHICAGO
محسن اکبری زاده و مهدی دهرامی, "مقایسه کارکردهای ارتباطی تلمیح در متون غنایی و تعلیمی(با تکیه بر آثار سعدی)," پژوهشهای ادبی, 19 75 (1401): 9-30, doi: 2634.19.75.1
VANCOUVER
اکبری زاده,محسن,دهرامی,مهدی. مقایسه کارکردهای ارتباطی تلمیح در متون غنایی و تعلیمی(با تکیه بر آثار سعدی). پژوهشهای ادبی, 1401; 19(75): 9-30. doi: 2634.19.75.1