دوره 15، شماره 60 - ( 1397 )                   جلد 15 شماره 60 صفحات 68-39 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دامشگاه فرهنگیان
2- دانشگاهمازندران
چکیده:   (7478 مشاهده)
برخی از نویسندگان ایرانی با اقبالی که به سمت داستان‌نویسی پسامدرن از خود نشان دادند، با تأثیرپذیری از آثار فراداستانی غربی و گفتمان ترجمه به خلق آثاری روی آوردند که اگرچه در ظاهر آثار فراداستانی به شمار می‏آید، ماهیت تقلیدی و تصنعی آنها با ماهیت بازی‌گونگی فراداستان در تعارض قرار می‏گیرد. این پژوهش بر مبنای نقد جریان فراداستان‌نویسی در کشور نگاشته شده و با بررسی فراداستانهای ایرانی به این نتیجه دست یافته که آثاری که تحت عنوان فراداستان در کشورمان مطرح است به دور از ماهیت هنجارگریز پسامدرنیسم و دقیقا بر اساس ملاکها و عواملی از پیش تعیین شده نگاشته شده‏، و وجوه تصنعی و مکانیکی این داستانها با ماهیت هنجارگریز پسامدرنیسم در تعارض است.
متن کامل [PDF 1210 kb]   (2049 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل | موضوع مقاله: زبان و زبان شناسی
دریافت: 1396/9/8 | پذیرش: 1397/6/24 | انتشار: 1397/8/28

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.